Rendelőnk telefonszáma:

+36 1 445 0011

Amennyiben a szám foglalt kérjük hívja a központi recepciónkat az alábbi elérhetőségen

+36 1 700 3930

Alappillére a fogászatnak a diagnosztika...

A fogorvos rendszeres felkeresése sokkal fontosabb, mint gondolná!

Sok beteg csak akkor keresi fel a rendelőt, amikor problémát észlel, mint például az íny gyulladása.

A fogorvos rendszeres felkeresésével elkerülheti a szövődményeket, és biztosítani tudjuk a jó egészséget.

Évente legalább kétszer ajánlott a fogorvost felkeresni.

Minden betegnek konzultálni kell fogorvosával a helyzetük felmérése és szükségleteik megállapítása érdekében.
A látogatások mindig a páciens szájüregének általános áttekintésével kezdődik, amelyben a fogorvos először tárja fel az állapotát.

Fogászati diagnosztika – fogászati szűrés

Miért fontos a rendszeres fogászati szűrés?

Ideális esetben félévente részt veszünk fogászati szűrővizsgálaton, ami azért is szükséges, mert a szájüregi betegségek egyik fő jellemzője, hogy többnyire jól felismerhetőek és kezelhetőek, így a fogászati problémák többsége megelőzhető lenne rendszeres fogászati ellenőrzés révén. A szűrésén a fogorvos olyan elváltozást is felismerhet, amelynek még nincsenek tünetei, de kezelést igényel. A kezdetben minimális kezelést igénylő elváltozások, ha nincsenek idejében kezelve, később jóval költségesebb beavatkozásokat igényelhetnek.

Kismamák számára a kötelező szűrések közé tartozik a fogászati szűrővizsgálat is, hiszen a női szervezet a várandósság alatt hormonváltozáson megy keresztül, s ez a megváltozott hormonszint eltérően hat bizonyos szervekre, így a szájüreg állapotára is. Gyakori probléma a kismamáknál a fellépő ínygyulladás, mely kezelés hiányában a fog tartószerkezetére átterjedve fogágy-betegséget hozhat létre, ami a fogak kimozdulásához, bedőléséhez, elvándorlásához, s végül elvesztéséhez vezethet.
Emellett a gyulladt ínyben található baktériumok a véráramba gócként bejutva a szervezet bármely területén további gyulladásokat hozhatnak létre, így a kismamáknál az ínygyulladás koraszüléshez vezethet. Így kismamák számára a fogorvosok által ajánlott fél éves kontroll vizsgálat helyett érdemes a várandósság ideje alatt 3 havonta ellátogatni egy szűrővizsgálatra.

Hogyan történik a diagnosztika?

A teljes körű fogászati diagnosztika vizsgálatok sorából áll. A diagnosztika során szájüregvizsgálatot végzünk. Ami több módon is történhet, például fizikális vizsgálat - megtekintés, kopogtatás, tapintás - révén, amikor is megtörténik az egyes fizikális tünetek, a szájüregen belüli esetleges elváltozások vizsgálata.
Ezt követően eszközös vizsgálatokkal is felmérhetjük a fogak állapotát, például különböző röntgenfelvételek készítésével, vitalitás vizsgálattal. Az egyes vizsgálati módszerek segítségével a teljes fogászati státuszt felvesszük, s a fogászati problémák megoldására a pácienssel egyeztetve kezelési tervet és árajánlatot készítünk.

Milyen eszközökkel történik a diagnosztika?

Egy hatékony terápia alapfeltétele a pontos diagnosztika készítése. A fogászati szférában számos olyan berendezés áll rendelkezésre, melyek segítségével hatékonyan feltérképezhető a páciens szájüregének állapota. Ilyen elengedhetetlen diagnosztikai eszköz a fogászati röntgen is, mely olyan rejtett elváltozások felfedezésében segít, amelyek még a legalaposabb fizikális vizsgálatokkal sem állapíthatóak meg. Az elkészült felvételek alapján pontos információt kapunk a fogak elhelyezkedéséről és egészségi állapotáról.

A röntgensugarak fogászati felhasználása nagyon sokoldalú. Két fő röntgentípus különböztethető meg, az intraorális – szájon belüli - és az extraorális – azaz szájon kívüli – röntgen.

Intraorális módszer

Az egyik intraorális módszer a periapicalis képek készítése, melyek a fogívből egy kisebb részt jelenítenek meg, tehát a fogak körvonalait, helyzetét, kiterjedését, a körülvevő periodontális rést mutatják meg.

Extraorális módszer

Ezzel szemben extraorális módszer a panoráma röntgenfelvétel készítése, amelynek segítségével az egész fogsor és a fog tartószerkezetének, illetve a csontoknak a vizsgálata is lehetővé válik.

Egy másik nélkülözhetetlen extraorális diagnosztikai eszköz a CT.
A háromdimenziós CT-s berendezések képalkotó eljárása olyan nagyfelbontású felvételeket garantál, amelyek a korábbi lehetőségeknél jóval részletgazdagabbak, ezáltal biztosítva a szájüreg és az arc területén fellelhető valamennyi csontképlet tökéletes, méretarányos leképezését.

A mai modern röntgenkészülékek a felvételek készítéséhez 90%-kal alacsonyabb sugárdózissal dolgoznak, tehát a sugárterhelés az átlagos röntgenképekhez viszonyítva a töredékére csökken, s a felvételek készítése ártalmatlan az egészségre.

Fogszati góckutatás

Ha régóta tartó gyulladás van a szervezetében, keressen meg minket, sokszor a fogászati probléma, fogászati góc kezelése jelenti a megoldást.

Hívjon minket ha fogászati góckutatásra, vagy kontroll vizsgáltara van szüksége.

Aktuális akcióinkat ide kattintva megtekintheti.

Keresse időpontért ügyfél-szolgálatunkat vagy kérjen visszahívást!

Fehérvári Dental fogászati szakrendelő

Szolgáltatásaink

Tekintse át, hogy milyen szolgáltatásokat vehet igénybe fogorvosaink segítségével!

Fogorvosaink

Fogorvosaink és munkatársaink várják, hogy szakszerű segítséget nyújtsanak a panaszaira.

Időpontfoglalás

Időpontot kérek fogorvosi kezelésre vagy szűrésre!

Kapcsolat

Írja meg miben segíthetünk és szívesen visszahívjuk!